Art | The courage to LOVE

Love is lost in contemporary society. It is stuck in the adult movie section of the local video rental shop, after having switched boyfriends with its friends like in Beverly Hills 90210. Or perhaps, is ready to commit suicide by jumping down from Ponte Milvio beyond the locks after having watched a romantic comedy. Now, sad like a hentai, Love is having fun on the meeting Apps with a fake identity establishing relationships that last the time of a chat and sometimes getting bored in front of YouPorn. Love hides in the big cities crawling in the underground tunnels like a Ninja Turtles.

*italiano*

L’amore si è smarrito nella società contemporanea. è rimasto bloccato al videonoleggio nella sezione film per adulti, dopo essersi scambiato i fidanzati con gli amici come in Beverly Hills 90210. O forse si è suicidato a Ponte Milvio lanciandosi al di là dei lucchetti dopo aver guardato una commedia romantica. Ora, triste come un hentai, si diverte sulle App di incontri sotto falso nome con relazioni che durano il tempo di una chat e ogni tanto si annoia davanti a YouPorn. L’amore si nasconde nelle grandi città strisciando nei tunnel sotterranei come una Tartaruga Ninja.

Love is dead

Love is sad, because it is no longer able to be faithful, it is not capable of having relationships, and afraid of starting a family. Love is cynical, it no longer believes in itself.

Those fools who still marry today are like Casting Director who choose the protagonist of the film without a rehearsal: OK, you’re perfect! Sign here, I want it!

They are like those who try their luck at lottery: they do not know the statistics. If they know, they would not waste their time (In 2015, the number of divorces in Italy increased by 57%, Istat data). Some fools end up save, many others end up to fatten up the stats.

LOVE is unmanageable, LOVE destabilizes you, LOVE squeezes you and brings out the worst of you. You need courage to LOVE!

To those who are openly cynical and secretly passionate like me, and who hope that love will find its right path in contemporary society, I really suggest to visit the LOVE exhibition at the Chiostro del Bramante in Rome. You have time until February 2017. Let LOVE surprise you seeing it through the eyes of the most important contemporary artists, equally cynical and passionate as we are.

*italiano*

L’amore è morto 

L’amore è triste, perché non è più capace di essere fedele, non è in grado di avere legami, ha paura di mettere su famiglia. L’amore è cinico, non crede più in se stesso.

Quei pazzi che si sposano oggi sono come i Casting Director che scelgono il protagonista del film senza fargli provare la parte: OK, sei perfetto! Buona la prima! Firma quì, si lo voglio! Sono come quelli che giocano all’Enalotto: non leggono le statistiche. Se le leggessero non sprecherebbero tempo e soldi (Il numero di divorzi in Italia nel 2015 è aumentato del 57%, Dati Istat). Qualche pazzo si salva, molti finiscono ad infoltire le percentuali. 

Perché l’amore è ingestibile, l’amore ti destabilizza, l’amore ti fa tirare fuori il peggio di te. Per amare bisogna avere coraggio!

Per noi cinici segretamente passionali che speriamo che l’amore ritrovi la sua retta via nella società contemporanea, la Mostra LOVE al Chiostro del Bramante ci racconta l’amore visto con gli occhi dei più importanti artisti contemporanei, altrettanto cinici e passionali quanto noi.

img_4142-0

This article is dedicated to a friend mad that still has the courage to love, despite all the say, “Are you crazy? You can hurt yourself!”

italiano

Dedicato ad un’amica pazza che ha ancora il coraggio di amare, nonostante tutti le dicano: “Sei pazza? Potresti farti del male!”

This slideshow requires JavaScript.

Pictures by Federica Pazzano @ Chiostro del Bramante – LOVE 

Works:

Robert Indiana, LOVE  |  Yayoi KusamaAll the Eternal Love I Have for the Pumpkins (2016) – Infinity Mirrored room |  Tom Wesselmann, Smoker (1971) – Smoker #3 (2003)  |  Marc Quinn, Thor in Nenga (2009)  |  Tracey Emin | Vanessa Beecroft, White Madonna With Twins (2006)  |  Francesco Vezzoli, Self-portrait as the Apollo Belvedere’s Lover (2011) – La Nuova Dolce Vita (From the Triumph of Paolina Borghese to Eva Mendes) (2009) – La Nuova Dolce Vita (From the Ecstasy of Saint Teresa to Eva Mendes) (2009)   |  Francesco Clemente

Artists exposed:

Vanessa Beecroft, Francesco Clemente, Nathalie Djurberg e Hans Berg, Tracey Emin, Gilbert & George, Robert Indiana, Ragnar Kjartansson, Yayoi Kusama, Mark Manders, Ursula Mayer, Tracey Moffatt, Marc Quinn, Joana Vasconcelos, Francesco Vezzoli, Andy Warhol, Tom Wesselmann

Curator: Danilo Eccher

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

w

Connecting to %s